SEO står for Search Engine Optimization – eller på dansk: “søgemaskine-optimering”.
På et SEO-kursus for begyndere vil du lære, hvad SEO nærmere er, og hvordan du laver SEO på din hjemmeside.
Her er plads til dig, der ikke aner, hvordan SEO virker.
Det er for dig, der vil udvikle din egen hjemmeside, når du i forvejen har lært at skrive lidt tekster og sætte et par billeder ind på hjemmesiden eller i nethandlen.
Her optræder ingen skræmmende tekniske fiduser.
Her lærer du, hvordan du arbejder med dine overskrifter, tekster, billeder, søgeord og den indre struktur på siden.
Overvejer du at lære søgemaskine-optimering, så find det kursus, der passer til dig.
Med et online SEO-kursus kan du selv vælge, hvornår du vil modtage undervisningen.
Lær SEO hvor og når det passer dig!
Og du kan gense materialet, lige så tit du vil.
SEO kurser for begyndere
5 online video-moduler, hvor du lærer om grundlaget for SEO
✅ Online kursus
✅ Online fællesskab
✅ SEO-værktøj
❌ Q & A om SEO
❌ Online workshop
❌ Skabeloner
❌ Focus plan
❌ 1 til 1 sparring
❌ Email support
5 online video-moduler, hvor du lærer om grundlaget for SEO
✅ Online kursus
✅ Online fællesskab
✅ SEO-værktøj
✅ Q & A om SEO
✅ Online workshop
✅ Skabeloner
✅ Focus plan Basis
❌ 1 til 1 sparring
❌ Email support
5 online video-moduler, hvor du lærer om grundlaget for SEO
Online kursus
Online fællesskab
✅ SEO-værktøj Q & A om SEO
Online workshop
Skabeloner
Focus plan Udvidet
1 til 1 sparring 6 x pr md
Email support
OPGRADERING af SEO-kurset
Hvis du bliver bidt af SEO og vil lære mere SEO, så du kan nørde endnu mere, så får du refunderet Online kursets værdi på 5.000 kr. + moms.
Opgraderingen skal bare ske senest 12 måneder efter, at du køber et af ovenstående kurser.
Et SEO-kursus kan lære dig, hvordan Google kan bruges til at tiltrække nye kunder til din nethandel.
Her behøver du ikke kende en masse smarte ord.
Bare du allerede har nogenlunde styr på din hjemmeside og kan finde ud af at udvikle lidt på bagsiden af din hjemmeside eller nethandel, så er kurset noget for dig.
Er du træt og forvirret af at bruge penge på betalte annoncer, så er SEO-kurset vejen frem. Med en lille investering og 2-5 timers SEO-arbejde om ugen, så vil du hurtigt tjene dine investering hjem.
SEO-kurset er gennemprøvet og bygger på min egne erfaringer gennem de sidste 10 år inden for SEO-arbejde.
Når en ny kunde startes op så følger mit team dette kursus og gennemgår kundens hjemmeside ud fra de 5 ting du kan lære på dette SEO-kursus
Undervisningen er på dansk, og du bliver vist rundt i WordPress-programmet. Du kan sagtens bruge teknikkerne, selv om du har din hjemmeside i andre programmer. Teknikkerne er de samme, uanset hvad din hjemmeside er bygget i.
Teknikken, du lærer, har skaffet alle mine kunder flere besøgende til deres hjemmesider og nethandler.
Hvis du går ud og arbejder med SEO ud fra disse teknikker, så vil du være foran dine konkurrenter, da mange forsømmer, hvad du kan lære her.
På et SEO-kursus vil du lære, hvad SEO arbejde er, hvorfor det er vigtigt og hvordan Google virker.
Du vil lære om søgeordsanalyse, hvordan du vælger de rigtige søgeord, hvordan bruger du de forskellige værktøjer, der kan hjælpe med at finde de rigtige søgeord. Der findes flere forskellige, men f.eks. Googles Keyword Planner eller Morningscore er gode SEO-værktøjer, til at fortælle dig om folks søgeadfærd og om de søgeord, som folk bruger. Der skelnes imellem to typer søgeord: Korte søgeord (1-2 ord) og lange søgeord (flere ord/ lang sætning). Korte søgeord er typisk i overskriften, mens lange søgeord er i teksten. Når du har fundet dine søgeord, kan du komme i gang med at arbejde på dine sider, så du kan gøre Googles algoritmer glade og dermed øge din klikrate!
Du vil også lære at bruge de rigtige titler og hvordan du laver fængende meta-beskrivelser. Titel og meta-beskrivelse er det, der vises i søgemaskinens organiske søgeresultat. Begge er utroligt vigtige for Googles automatiske indeksering, men er desuden med til at vække kundens interesse, så de også vil klikke videre på søgeresultatet.
Et SEO-kursus vil også give dig viden omkring overskrifter [dvs. “header tags”], der er en vigtig del af din sides opbygning. Det er overskrifterne, som Google kigger på, når din side bliver indekseret. “Header tags” er de over- og underoverskrifter, som du vil give teksterne på dine sider. I SEO-sprog kaldes de H1, H2, H3 osv. Ved hjælp af disse over-og underoverskrifter fortæller du Google, hvilke elementer der er vigtigst. Det er ligeledes med til at gøre teksten overskuelig for læseren. Der er nogle helt faste regler for brugen, som også vil blive gennemgået på kurset.
Interne links er også en del af on-site SEO. Du kan bruge de interne links til at linke til andre sider på din hjemmeside og nethandel. Interne links er en fordel såvel for søgemaskinen som for brugervenligheden. Når du føjer interne links til over-og undersider, kan søgemaskinen forstå den opbygning, du har lavet, fordi det gør det lettere for søgemaskinen at navigere rundt. Jo lettere det er, des flere point får du. Samtidig giver det dig også mulighed for at vise andre produkter til dine kunder. Måske de finder noget, som de ikke vidste, at de havde brug for.
En hjemmeside er ofte fyldt med en masse billeder, og det kan være en rigtig stor fordel for at fange kundernes opmærksomhed. Et billede skal dog have det navn, som passer til det, som billedet viser. Det kaldes Image Alt Tekst. Det er ikke kun for kundernes skyld, men Google læser den tekst som beskriver billedet, og er der ingen tekst, giver billedet ingen SEO-værdi – det ville da være ærgerligt! Så brug lidt krudt på at give billedet en tekst – det giver point på SEO-skalaen.
Rigtigt mange mennesker bruger deres mobiltelefon eller tablet til at søge og shoppe på nettet. Det er derfor vigtigt, at din hjemmeside ser godt ud på både mobilen og tabletten. Dit design skal derfor kunne tilpasses forskellige skærme, uden at det går ud over brugervenligheden. Det skal være responsivt og let at tilgå, ellers hopper kunden videre og shopper på en anden webside.
En af de vigtige ting på din side, som Google helt sikkert kigger på, er sidens hastighed. I en travl hverdag, er der ikke tid til at bruge flere minutter på at siden loades. Du har sikkert selv prøvet en hjemmeside, der er så langsom, at du opgiver at søge mere på den, og vælger en anden i stedet. Derfor er hastigheden noget, der skal være i orden. Du kan tjekke hastigheden på din hjemmeside på PageSpeed Insights.
Når du har optimeret din hjemmeside eller nethandel, så skal du væbne dig med lidt tålmodighed. SEO er ikke et vidundermiddel, der giver resultater med det samme. Men har du gjort det rigtige, så kan det faktisk skabe mirakler! Ofte går der en måned, inden du kan begynde at se resultaterne af din indsats, men så rykker det også. Jo mere søgemaskineoptimeret dine sider er, des højere rykker du op i søgeresultaterne. Det giver flere besøgende, og flere besøgende giver oftest også højere konverteringsrate. Så på med vanten og kom i gang med at lære SEO – det er en god investering i din virksomhed. Et SEO-kursus gør dig i stand til løbende at vedligeholde din hjemmeside og dermed spare din virksomhed for yderlige omkostninger til os SEO-konsulenter.
SEO er med til at sikre din fremtidige online placering, hvorimod betalte annoncer kun sikrer dig god placering, så længe du betaler for dem.